nytt världsrekord igen!!


Usain bolt har redan blivit en av dom största idrottsmän någonsin.
100m-9.58   200m-19.19

tjena, idag har jag kollar på friidrott hela dagen och det har gått bra för mångkamparna.
vid halv fem tiden så åkte jag och tränade jag körde knäböj det var jobbigt som fan så nu har jag rätt mycket träningsvärk!
efterd et ås skyndade jag mig hem till kvällspasset på friidrotten och ikväll så skulle mångkamparna avsluta sin mångkamp och Usain Bolt skulle springa final på 200m. Det började med att Niklas Wiberg den ena mångkampskillen från sverige kastade spjut och det gjorde han bra han kastade hela 75,03m i spjut!!!! det är jävligt bra med tanke på att den sverige skickade för att tävla i spjutkastning har kastat 75.43...
sedan var det dags för Usain Bolt och han slog nytt världsrekord på 200m igen och det nya lyder på 19.19 det är helt stört bra och detta gjorde han i motvind dessutom.
sedan avslutades mångkampen med 1500m och båda svenskarna gjorde bra ifrån sig och niklas Wiberg slutade på en väldigt bra 7plats.
//Arwid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0