Helsingborg med grabbarna från sumpan


Helsingborg the City



800m Med Ismail Ismail

Hallå, nu var det ett tag sen jag skrev på bloggen men det beror på att jag har vart bortrest så långt som ända ner till Helsingborg, de ni. Världens ende. Men Helsingborg är en mycket trevlig liten stad men svårt att hitta mat som är ätbart för en löpare.

Det började med att Vi i fredags, jag, joel lundin, Jannis, Patrik å Bilal said och peter tog tåget från Centralen till Hässleholm där vi bytte till ett super segt tåg till Helsingborg. När vi tillslut kom ner till Helsingborg chekade vi in hotellet och drog ut på en träningsrunda längs stranden. Rätt trevligt att springa och kolla på Danmark men de kan bli rätt enformigt efter ett tag. Efter träningen gick vi ut och käkade middag sen slappade vi på hotellrumet och drack massa Thee. sen somnade vi tidigt. Nästa dag ver det laddning till 800m som gällde. 800m loppet som jag körde med seniorer gick väl inte som väntat... jag hade satt mina mål runt 1,50 och det började bra med en bra öppning på 54,8 och sedan var det bara att pressa hela vägen in i mål men de ville sig inte eftersom det blåste -4 måtvind så man kan säga att det tog stopp på upploppet och efter att ha sätt klockan ticka förbi 1,50 började jag jogga över mållinjen och tiden slutade på 1,54 vilket jag blev riktigt besviken med...

 Joel Lundin körde också 800m med Bilal och patrik och dem körde med p 19 och joel blev nöjd med sina 2,08 och bilal med en stark 4 plats och patrik hack i häl.

söndagen så var det dags för 1500m vilket var mitt första riktiga 1500m lopp på lite mer en 2 år så jag ville göra en bra tid men jag körde med p19 och startfälltet var inge vidare och jag är ingen självgående löpare om man uttrycker det så så att jag la mig i ryck och vi joggade på ... värkligen joggade eller promenerade eller hur vi ska kalla de haha men jag avslutade starkt och vann  heatet utan problem och tiden skriver jag inte.... //victor Hedin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0