Siesta



Hellu, Nu har det gått ett par dagar som har vart riktigt varma, jag trivs bra med att träna i värme så det har inte vart några problem. Har lärt mig ett par smarta grejer man ska göra för att klara av hård träning under varma sommar dagar.

1. Drick mycket vatten
2. ät väldigt mycket frukt
3. köp en bra bok och sitt i skuggan och läs
4. siesta, vila två tre timmar under dem varmaste soltimmarna mitt på dagen då du är så avslappnad att du e på gränsen att somna eller gärna sov.
5. använd dig av vätskeersättande tabblet.

Undert tiden jag nu inte skrivit på bloggen har jag spänderat några dagar i Gbg på världsungdomsspelen där jag sprang 400m och 800m. Vu spelen blev som en träningstävling för att klara av två hårda lopp på sm. Jag inlädde tävlandet genom ett personligt rekord på 400m-50,94 vilket är en helt okey tid eftersom att jag inte är i form. dagarna var varma och jag försökte att inte spändera så många timmar på ullevi för att spara energi. Söndagen fick jag spendera hela dagen på arenan eftersom att jag var tvungen att checka ut rummet vid tolv. detta gjorde mig seg i benen och jag förlorde energi men jag lyckades springa in på en 1,55 sek tid efter ett tacktik lopp som var väldigt segt och svag öppning. // victor hedin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0