sol!


som ni har märkt pratar jag mycket om Ulf timmerman men det är inte så konstigt han har den bästa glidteknikern av alla kulstötare som nånsin funnits. han har vunnit flertal mästerskapsmedaljer och hans personliga rekord ligger på hela 23.06 och det ligger han tvåa i världen på någonsin. Hans bästa insats i ett mästerksap är den oförglömliga OS-finalen i Seoul som ligger i Korea. Han slog nytt Olympisk rekord som lyder 22.47 och det står sig än idag.


Här ser vi Ulf förbereda sig inför en av hans sex stötar i Seoul OS 1988.

 
Det är en video på OS-finalen 1988 i seoul när Ulf timmerman slår nytt Olympiskt
rekord i sista omgången!

tjena, idag har jag jobbat det gick bra klädde några baksidor till ett par stolar det vart bra! Sen vid 4 så tränade jag. Jag stötte kula med full ansats det gick bra känns jävligt bra inför helgen! Efter det har jag kollat på U21 fotboll Sverige-Serbien sverige vann med 3-1 dom spelade jävligt bra!
// Arwid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0