Dragrace!


här ser ni bilen som jag pratade om..

tjena, idag gick jag upp tidigt för att vara på den lördag, jag gic kupp vi 08,15 och vid nio tiden så drog jag och farsan och två av våra träningspolare på dragrace som var i kjula en bit utanför strängnäs. Det avr kul vi känner en kille som kör som heter patrik han kör en volvo P1800 på ca 1100hk och den går bra som fan. Och just till denna gång så hade dom laddat på med lustgasystem som ger ca 175häst till men då precis innan första start så hittar vi en spricka i ett stag som driver en såkallad kompressor. Och vi var lite oroliga att det inte skulle hålla och tyvärr så gjorde det inte det heller. Den pajjade efter ca 250m men andå körde han 9.42 så han hade nog kört under 9sek som han aldirg har gjort. Så det var inte kul men det fanns ju fler saker att kolla på såklart så nu är ma helt slut efter en heö dag på banan.
//Arwid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0