Doping

Ära, lycka och berömmelse är något som många drömmer om och gör vad som hälst för att lyckas. Många går tyvärr övergränsen för att lyckas vilket inte existerar i min värld. Jag kan inte förstå hur man kan göra något så dumt som att dopa sig. Det förstör inte bara för en själv utan det krossar ävan alla andras drömmar. Tänk dig själv att du tror att du står på en start linje där du dror att alla tävlar på sammavillkor men det visar sig vara helt fel. Du har tränat hårt, hårdare än du någonsin gjort och klarar av, du har slitit varje dag 5-6 timmar varje dag under en lång period. du har offrat allt för att lyckas. Och du vet att ingen kan slå dig, du är det som är bäst tränad och du känner dig starkare än någonsin. Starten går och du har bestämt dig långt innan loppet att du ska vara i täten. Du och många andra följer efter en person som tar täten. Ni försöker att hänga med men det går inte. Det känns som en omöjlighet. En efter en släpper och orkar inte hänga med. tillsist tappar du greppet och går in i väggen. Personen i täten bara kör och kör, som om det inte finns någon männsklig gränns. Du vill bara lägga dig ner och försvinna. Du har tränat hårt en långtid av ditt liv för just detta ögonblick och allt har gått som planerat men inget fungerar.

Att möta en dopad person är en omöjlighet. Hur kan man vara så egoistisk och elak så att man dopar sig ? Det är något som jag nog aldrig kommer att förstå. Jag hoppas bara att det en dag tar slut. Jag vill inte skriva något mer om detta ämne men här är en video av Per Elofsson och hur ens liv kan förändras efter att ha mött en dopad idrottare.// Victor Hedin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0